به منظور پوشش روی منهولها، پیتها و حوضچه ها معمولا از دالهای دوطرفه مستطیلی استفاده می شود چرا که دال در هر دو جهت طولی و عرضی امکان قرارگیری بر روی تکیه گاه را دارد.
دال ها برحسب تحمل بار ناشی از عبور وسایل نقلیه در دو نوع ترافیکی و غیرترافیکی تولید و عرضه می گردند. مطابق مبحث ششم مقررات ملی ساختمان و همچنین نشریه 139 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، طراحی کانالها و دالهای ترافیکی بر اساس عبور کامیون (تریلی) با وزن 40 تن صورت میگیرد. با توجه به اینکه بار ناشی از هر محور کامیون 16 تن می باشد، لذا با در نظر گرفتن توزیع این بار بر روی دو سری چرخ، بار متمرکزی معادل 8 تن برای طراحی کانالها و دالها در کارخانه آرسس بتن درنظر گرفته می شود. همجنین طراحی و ساخت کانالهای غیر ترافیکی براساس بار متمرکز 2 تن صورت می گیرد.